تاریخچه جام جهانی و جام ملت های اروپا

جام جهانی فوتبال نام رسمی جام جهانی فیفا و مهم‌ترین مسابقات فوتبال درجهان است٠

تاریخچه جام جهانی و جام ملت های اروپا

جام جهانی فوتبال نام رسمی جام جهانی فیفا و مهم‌ترین مسابقات فوتبال درجهان است٠

Fußball WM 2006 Germany جام جهانی آلمان

 
 
ایتالیا قهرمان جام جهانی 2006 شد.تیم ملی فوتبال ایتالیا در دیدار نهایی جام جهانی آلمان با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل فرانسه بعد از 24 سال قهرمان جهان شد. در دیدار پایانی جام جهانی که  در ورزشگاه شهر برلین برگزار شد، تیم ایتالیا در ضربات پنالتی فرانسه را مغلوب کرد و قهرمان شد. در نیمه نخست این دیدار فرانسه با گل دقیقه 7 زین الدین زیدان از روی نقطه پنالتی از حریف خود پیش افتاد؛ اما مارکو ماتراتزی با استفاده از یک ضربه کرنر در دقیقه 19 با ضربه سر دروازه فابین بارتز را باز کرد و بازی را به تساوی کشاند.تلاش دو تیم در نیمه دوم برای باز کردن مجدد دروازه‌ها بی نتیجه ماند و دیدار به وقت‌های اضافی کشیده شد. مهم‌ترین حادثه در وقت های اضافی، اخراج زین الدین زیدان از بازی بود.کاپیتان فرانسه بعد از ایجاد یک درگیری لفظی با مارکو ماتراتزی، با ضربه سر مدافع ایتالیا را سرنگون کرد و داور نیز وی را از بازی اخراج کرد. در نهایت ضربات پنالتی تعیین کننده تیم قهرمان بود و ایتالیایی‌ها با برتری 5 بر 3 در این ضربات در مجموع به پیروزی 6 بر 4 دست یافته و بعد از 24 سال قهرمان جهان شدند. هوراسیو الیزاندو از آرژانتین قضاوت این دیدار را برعهده داشت و علاوه بر اخراج زیدان به زامبروتا از ایتالیا و ماکله له،‌ ساینول و مالودا از فرانسه کارت زرد داد.

تیم فوتبال ایتالیا:
جیان لوئیچی بوفون، جیانلوکا زامبروتا، فابیو کاناوارو، مارکو ماتراتزی، فابیو گروسو، مائورو کامورانزی (الساندرو دل پیرو- 86)، جنارو گاتوسو، آندره پیرلو، سیمونه پروتا (وینچنزو یاکوئینتا- 61)، فرانچسکو توتی (دانیله روسی- 61) و لوکا تونی.
سرمربی: مارچلو لیپی

تیم فوتبال فرانسه:
فابین بارتز، ویلی ساینول، لیلیان تورام، ویلیام گالاس، اریک آبیدال، پاتریک ویه را (آلو دیارا- 56)، کلود ماکله له، فرانک ریبری (دیوید ترزگه- 100)، زین الدین زیدان، فلورنت مالودا و تیری هانری.
سرمربی: ریموند دومنک
 
 
آلمان به مقام سوم جام جهانی 2006 دست یافت
 
تیم ملی فوتبال آلمان با کسب برتری 3 بر یک برابر تیم ملی فوتبال پرتغال، به مقام سوم جام جهانی 2006 دست یافت. تیم های ملی فوتبال آلمان و پرتغال برگزار کننده دیدار رده‌بندی جام جهانی 2006 بودند، دیداری که در حضور بیش از 52 هزار تماشاگر در ورزشگاه گوتلیب دایملر شهر اشتوتگارت برگزار شد که در نهایت با پیروزی 3 بر یک ژرمن‌ها خاتمه یافت.این بازی در نیمه نخست با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام رسید اما در نیمه دوم تیم میزبان برتری را از آن خود کرد و روی هنرنمایی شون اشتایگر مقابل حریف به برتری رسید. این بازیکن ابتدا در دقیقه 56 با شوتی سرکش از پشت محوطه جریمه گل نخست را به ثمر رساند. پنج دقیقه بعد روی ارسال وی از جناح چپ، آرماندو پتی به اشتباه دروازه تیم خود را گشود تا ژرمن ها با دوگل پیش بیافتند.این پایان کار نبود و اشتایگر 22 ساله با خلاقیت خود یک بار دیگر با شوتی سهمگین و غیرقابل مهار از پشت محوطه جریمه گل سوم را وارد دروازه پرتغال کرد تا در فاصله 12 دقیقه مانده به پایان بازی تیم میزبان با سه گل پیش بیافتد. حملاتپرتغال پس از گل سوم با شدت بیشتری دنبال شد و این تیم در دقیقه 88 به گل اول خود توسط نونو گومژ دست یافت تا این بازی در پایان با نتیجه 3 بر یک به سود تیم آلمان به پایان برسد. قضاوت این مسابقه برعهده توراکامیکاوا از ژاپن بود. وی تورستن فرینگس و باستین شون اشتایگر از آلمان و ریکاردو کاستا، پل فریرا و کاشتینیا از تیم پرتغال را با کارت زرد جریمه کرد. بازی فینال و پایانی این رقابت ها ساعت 30/21 دقیقه امشب بین دو تیم ایتالیا و فرانسه برگزار می شود تا قهرمان جام هجدهم مشخص شود.
بازیکنان تیم آلمان:
اولیور کان،‌ مارسل یانسن، ینس نووتنی، کریستف متزلدر، فیلیپ لام، برند اشنایدر، سباستین کهل،‌ تورستن فرینگس، باستین شون اشتایگر (توماس هیتسلبرگر -79)، میروسلاو کلوزه (اولیور نوویل - 64)، لوکاس پودولسکی (میک هانکه 71-)
سرمربی: یورگن کلینزمن
بازیکنان تیم پرتغال:
ریکاردو،‌ پل فریرا،‌ ریکاردو کاستا، فرناندو میرا، ‌نونووالنته (نونوگومز -69)‌، مانیش، کاشتینیا (آرماندو پتی - 46)،‌ آندرسون دکو، سیمائو سابروسا،‌ پدروپائولتا (لوئیز فیگو - 77)
سرمربی: لوئیز فیلیپه اسکولاری

پودولسکی آلمانی بهترین بازیکن جوان جام جهانی شد
 
 
فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا)، "لوکاس پودولسکی" ملی پوش آلمان را به عنوان بهترین بازیکن جوان جام جهانی فوتبال سال جاری انتخاب کرد. فدراسیون بین‌المللی فوتبال روز جمعه در برلین از پودولسکی که در جام جهانی فوتبال آلمان، سه گل به ثمر رساند تمجید کرد. این انتخاب که بطور مشترک از سوی فیفا و طرفداران فوتبال انجام شد، طرفداران فوتبال نیز پودولسکی را به عنوان بهترین بازیکن جوان جام جهانی سال جاری انتخاب کردند. پودولسکی ‪ ۲۱‬ساله توانست در رقابت با "کریستیانو رونالدو" ملی پوش پرتغال به عنوان بهترین بازیکن جوان جام جهانی فوتبال انتخاب شود.








 















 














































































































 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

2006 one it could make itself the losers of the world championship simple, and to accuse, it the jump to Ali Daei had given. On the other hand it was it with nine gates in the qualification Iran to the WM shot. Which however from his appearances against Mexico and Angola remains, is the impression of the classical condition soccer player. An unworthy outlet of the most successful international match gate hunter (109 hits) of all times
------------------------------------------------------------------------------
Die Verlierer der Weltmeisterschaft 2006
Man könnte es sich einfach machen, und Ali Daei vorwerfen, er habe den Absprung verpasst. Andererseits war er es mit neun Toren in der Qualifikation den Iran zur WM geschossen hat. Was aber aus seinen Auftritten gegen Mexiko und Angola bleibt, ist der Eindruck des klassischen Standfußballers. Ein unwürdiger Abgang des erfolgreichsten Länderspiel-Torjägers (109 Treffer) aller Zeiten
 
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد